יועצת שינה

 

איילת רוזן ישראלי 
077-4050988
info@tobeima.co.il               

3 הטעויות הכי גדולות שהורים עושים כדי שהתינוק שלהם יישן טוב בלילה

 איילת רוזן ישראלי - יועצת שינה ומנחת הורים

 




עם השנים בעבודתי עם הורים פגשתי הרבה טעויות שהורים עושים כדי לעזור לתינוק שלהם לישון טוב בלילה. 
הנה שלוש הטעויות הנפוצות שבהן, ומה כדאי לכם לעשות כדי שהתינוק שלכם יישן טוב יותר.



טעות מספר 1

מושכים תינוק עייף ומונעים ממנו שינה במהלך היום כדי שיישן טוב יותר בלילה.

מה נכון לעשות

אל תמשכו ילד עייף. תנו לו לישון. דווקא עייפות יתר מקשה על תינוקות להירדם ולהיכנס לשינה עמוקה.
תנו לתינוק שלכם לישון ביום, אל תקצרו או תמנעו ממנו לישון טוב בצהרים (וגם אחה"צ אם הוא מתחת לגיל 7-8 חודשים).
שינה טובה ביום דווקא עוזרת לשינה טובה בלילה.




טעות מספר 2

נותנים לו לשתות מים בכל פעם שהוא מתעורר בלילה במקום אוכל כדי שיפסיק להתעורר.

מה נכון לעשות 
מים אינם פותרים את ההתעוררויות בלילה. התינוק יתרגל להתעורר באותה מידה כדי לשתות מים.
למדו את התינוק שלכם להירדם באופן עצמאי במיטה שלו בתחילת הלילה, ולא תוך כדי אוכל (בקבוק או הנקה).
תנו לו לאכול וכשמסיים השכיבו אותו במיטה ער, כך הוא ילמד להירדם במיטה שלו בלי התלות באוכל כדי להירדם,
וגם כשיתעורר במהלך הלילה ידע לחזור לישון בלי אוכל.
כמובן שאוכל בלילה גם תלוי בגילו ובמשקלו של התינוק יש תינוקות שעדיין זקוקים לאוכל בלילה.

 


טעות מספר 3

מרדימים אותו על הידיים ומחכים 20 דקות עד שייכנס לשינה עמוקה ואז מעבירים אותו למיטה ישן.


מה נכון לעשות

השכיבו את התינוק במיטה בעודו ער, כך שיירדם במיטה שלו.
כשתינוק מתרגל להירדם רק על הידיים ומגיע למיטה ער, גם כשהוא מתעורר במהלך הלילה (או לפעמים אפילו כשכבר מגיע למיטה שלו ומרגיש אותה) הוא צריך שוב את הידיים כדי להירדם חזרה.
תינוק שיודע להירדם באופן עצמאי במיטה שלו בתחילת הלילה, ידע גם להרדים את עצמו חזרה כשיתעורר במהלך הלילה (כמו שכל התינוקות מתעוררים, ולא רק תינוקות). בדרך זו השינה שלו תתארך ותהיה רציפה יותר. בלילה וגם ביום.

  
חשוב לציין שתינוק עד גיל 3 חודשים זקוק למגע ולתחושת העיטוף כשהוא נרדם ולכן הוא יירדם על הידיים.




למדריך לשינה של תינוקות בשנה הראשונה - המדריך האינטרנטי להורים - לחצו כאן

 

ואני מזמינה אתכם להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלי: 
המדריך לשינה של תינוקות בשנה הראשונה וגם אחרי





דף הבית  |אימון תודעתי לאימהות ייעוץ והדרכת שינה מידע מקצועיהבלוג שלי | צור קשר 
הרגלי שינה - שאלון אבחון ראשוני |  תוכנית שותפים

כל הזכויות שמורות ללהיות אמא 2017 | תנאי שימוש            להיות אמא - אימון לאמהות וייעוץ שינה | טלפון:  077-4050988    |    Email: info@tobeima.co.il

סטודיו פאולה - עיצוב והקמת אתרי אינטרנט