יועצת שינה

 

איילת רוזן ישראלי 
077-4050988
info@tobeima.co.il               

איך הבנת העולם הסנסורי של התינוק שלך תעזור לו לישון טוב יותר

איילת רוזן ישראלי - יועצת שינה ומדריכת הורים 

 

האם לא היה לך הרבה יותר קל אם רק היית מבינה איך הקטנטן שלך חווה את העולם?

על ידי התבוננות בעולם הסנסורי (תחושתי) של התינוק והבנה מה הוא מרגיש בחודשים הראשונים ומה הוא הרגיש כשהיה ברחם עד לא מזמן, נוכל להבין טוב יותר את הצרכים של התינוק שלנו ולהיענות להם מהרגע הראשון.

כשתביני את הצרכים הסנסוריים של התינוק שלך הוא יהיה הרבה יותר רגוע ויתפתח בצורה אופטימלית.
על הבנה זו והיענות לצרכים הסנסוריים של התינוק מבוססות שיטות רבות בעולם המלמדות איך לעזור לתינוקות רכים להירגע ולישון מהרגע הראשון.
על הבנה זו מבוססת גם הגישה שלי לייעוץ שינה לתינוקות בחודשים הראשונים.

כשנבין איך התינוק חווה את החיים ברחם באמצעות חוש המישוש-מגע, ריח, ראיה, שמיעה ותנועה, כשנדע איך להקשיב לו ולהבין מה הוא צריך מאיתנו, נדע גם איך לעזור לו להירגע ולישון טוב יותר בחודשים הראשונים לחייו ("הטרימסטר הרביעי") באמצעות חושים אלה.
אחת הדוגמאות לכך היא גירוי יתר.


גירוי יתר
בחודשים הראשונים לחייהם, לרוב התינוקות קשה להתמודד עם כל המראות, הקולות, הריחות והתחושות של העולם שמחוץ לרחם. הרבה תינוקות מגיעים למצב של גירוי יתר גם ביום רגיל שלכאורה נראה חסר גירויים ופעילויות, והתוצאה היא בכי ממושך (או קוליק).
התינוק שלך צריך אותך כדי לשים לב לסימנים של גירוי יתר וקיטורים או חוסר שקט ולהרגיע את הסביבה הסנסורית שלו אם צריך.
כשתדעי להגיב בצורה נכונה לגירוי יתר, יימנעו התסכול ותחושות הייאוש שכל אמא חווה כשהתינוק שלה בוכה לזמן ממושך.

הרבה אימהות מספרות על חוסר שקט ובכי ממושך בשעות אחר הצהרים. ככל שעובר היום התינוק צובר יותר ויותר גירויים, ההצפה הסנסורית מצטברת. ולכן השעות האלה הן השעות הקשות ביותר.

גירוי יתר גורם גם לעייפות מצטברת, ואם התינוק גם לא ישן טוב במהלך היום – על אחת כמה וכמה השעות האלה הן הקשות ביותר.


סימנים שמעידים על כך שהתינוק שלך מוצף בגירויים
  • התינוק עצבני
  • התינוק מסית את המבט ממך
  • התינוק מתפתל
  • התינוק מקשית את הגב או הצוואר
  • תנועות תזזיתיות
  • מבט זועף
  • שיהוקים ושינוי בצבע שמסביב לפה יכולים להיות סימן למצוקה
  • בכי


איך להגיב
  • החזיקי את התינוק שלך בשקט ובצורה יציבה - firmly (לא עדינה מדי) .
  • הרגיעי את הסביבה של התינוק כדי לוודא שלא יחווה שוב גירוי יתר (קחי אותו למקום שקט וללא גירויים, גם חושך עוזר להתנתק מגירויים).
  • הדקי את הידיים שלו לגוף או עטפי אותו בשמיכת עיטוף.
  • השמיעי לתינוק שלך מוסיקה מרגיעה.
  • שימי אותו בנדנדה הקרובה אליך.
  • תני לו מוצץ או את הידיים שלו כדי לעזור לו להירגע.


איך לא להגיב
  • תנועות גדולות וקפיצות כדי להרגיע את התינוק.
  • הליכות מרובות בבית או מחוץ לבית (ואז למעשה נוספים עוד גירויים).
  • טלויזיה (שאמנם מרגיעה אבל מוסיפה עוד ועוד גירויים)
  • אל תקפיצי אותו באוויר כדי להצחיק אותו. הוא אמנם יהיה משועשע לרגע, אך יצבור עוד ועוד גירויים שיקשו עליו עוד יותר.


על ידי הבנת העולם הסנסורי של התינוק שלך ומה הוא חווה בכל רגע נתון, תגדלי תינוק מרוצה יותר ורגוע יותר.




באהבה,
איילת


יועצת ומדריכה מוסמכת מטעם ביה"ס של ד"ר הארווי קארפ (רופא ילדים ומומחה בהתפתחות תינוקות) בארה"ב, 
עם התמחות בנושא של תינוקות בחודשים הראשונים ושיטות להרגעה של תינוקות בחודשים הראשונים.




 

למדריך לשינה של תינוקות בשנה הראשונה - המדריך האינטרנטי להורים - לחצו כאן

 

ואני מזמינה אתכם להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלי: 
המדריך לשינה של תינוקות בשנה הראשונה וגם אחרי





דף הבית  |אימון תודעתי לאימהות ייעוץ והדרכת שינה מידע מקצועיהבלוג שלי | צור קשר 
הרגלי שינה - שאלון אבחון ראשוני |  תוכנית שותפים

כל הזכויות שמורות ללהיות אמא 2017 | תנאי שימוש            להיות אמא - אימון לאמהות וייעוץ שינה | טלפון:  077-4050988    |    Email: info@tobeima.co.il

סטודיו פאולה - עיצוב והקמת אתרי אינטרנט