יועצת שינה

 

איילת רוזן ישראלי 
077-4050988
info@tobeima.co.il               

הרגלי השינה והמעבר לשעון חורף

איילת רוזן ישראלי - יועצת שינה ומדריכת הורים

 


בלילה שבין יום שבת 27/10/2018 ליום ראשון ה 28/10/2018  נעבור לשעון חורף.
בשעה 2:00 נזיז את השעון אחורה לשעה 1:00  ו"נרוויח" שעה בלילה הראשון.
אם שעת ההשכבה של הילד שלכם בתחילת הלילה היא כיום 19:30, היא תהפוך להיות 18:30 (שעון חורף).

ומה עושים עם הרגלי השינה של הילדים? כיצד לעזור להם להתרגל לשינוי?
כמובן שיש ילדים שלא מושפעים מהזזת השעון וילכו לישון בכל שעה שתשכיבו אותם ויתעוררו בהתאם.
אבל אם לא...

כדי לסייע לילדינו להתרגל לשינוי אני ממליצה להזיז בהדרגה קדימה את שעת ההשכבה בערב.
אפשר להתחיל ביום הזזת השעון ואפשר גם להתחיל כמה ימים לפני כן.



איך מזיזים את השעון מספר ימים לפני המעבר:
כל יום מזיזים את שעת ההשכבה ב10 דקות קדימה
אם הילד שלכם נרדם עכשיו ב19:00 ומתעורר בשעה 6:00 בבוקר,
השכיבו אותו ביום הראשון ב19:10,
ביום השני ב19:20,
ביום השלישי ב19:30 וכן הלאה
תוך מספר ימים תגיע שעת ההשכבה ל20:00 (שעון קיץ) והוא יתעורר בשעה 7:00 בבוקר.
כשהשעון יעבור לשעון חורף, הוא יירדם ב19:00 שעון חורף, ויתעורר ב6:00 בדיוק כמו קודם.


אם חיכיתם למעבר לשעון החורף התחילו בערב הראשון שאחרי הזזת השעון:
את שעת ההשכבה מזיזים בהדרגה בכל יום 10 דקות קדימה עד שמגיעים לשעה ה"מקורית".
למשל:
אם הילד שלכם נרדם עכשיו ב19:00 בערב ומתעורר ב6:00 בבוקר,
אז אחרי הזזת השעון הוא יירדם ב18:00 (שעון חורף) ויתעורר ב5:00 בבוקר.
כדי שלא ילך לישון כל כך מוקדם ויתעורר כל כך מוקדם, אחרי הזזת השעון מאחרים כל יום את שעת ההירדמות שלו בתחילת הלילה, כל יום קצת.
ביום הראשון ל18:10, ביום השני ל18:20 וכן הלאה עד שיגיע לשעת ההירדמות ה"רגילה" שלו (19:00) לפי השעון החדש.


שעת השכמה בבוקר

זה החלק המאתגר. שעת ההשכמה בבוקר תשתנה בהתאם לילד ולשעת ההשכמה שלו היום:
ילדים שקשה להעיר אותם בבוקר ולא מתעוררים בזמן לביה"ס – יתחילו לקום בזמן.
ילדים שרגילים להתעורר מוקדם בבוקר יתעורר עוד יותר מוקדם.
במקרה כזה כדאי להתחיל להזיז את שעת ההשכבה כמה ימים לפני שינוי השעון.
וכשהילד מתעורר, התייחסו להתעוררות כאילו הילד התעורר באמצע הלילה, אל תדליקו אור, אל תדברו עם הילד, אל תוציאו אותו מהמיטה או מהחדר. המשיכו את אווירת השינה.


את שעות השינה במהלך היום (לתינוקות שישנים במהלך היום) תסדרו בהתאם שעת ההתעוררות בבוקר, עד שתגיעו לשעה המקורית. ביום הראשון תאחרו את שנת הבוקר ב-10 דקות, וכיו"ב.
 
זכרו, שחשוב מאוד להמשיך לשמור על השיגרה עבור הילדים, כדי שהמעבר יעבור בקלות.

 



יש לכם עוד שאלות?


הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלי 


לפרטים על מדריך הוידאו "המדריך לשינה של תינוקות בשנה הראשונה" לחצו כאן



 




דף הבית  |אימון תודעתי לאימהות ייעוץ והדרכת שינה מידע מקצועיהבלוג שלי | צור קשר 
הרגלי שינה - שאלון אבחון ראשוני |  תוכנית שותפים

כל הזכויות שמורות ללהיות אמא 2017 | תנאי שימוש            להיות אמא - אימון לאמהות וייעוץ שינה | טלפון:  077-4050988    |    Email: info@tobeima.co.il

סטודיו פאולה - עיצוב והקמת אתרי אינטרנט